top of page

3.

Traumaverwerking

Dit traject is voor jou:

  • Je hebt al meerdere moeilijke dingen meegemaakt in je leven, zoals een moeilijke kindertijd, een relatie met partnergeweld, seksueel misbruik, pesten, opgroeien bij een ouder met een psychische problematiek of alcoholisme…

  • Je blijft last hebben van moeilijke of pijnlijke herinneringen

  • Je blijft vastlopen in negatieve gedachten of gevoelens

  • Je hebt slaapproblemen, nachtmerries, en/of fysieke stress-klachten (constant vermoeid, hoofdpijn, gewrichtsklachten, rugpijn…)

  • Je voelt je altijd onrustig

Je wil:

  • Je goed voelen

  • In het hier-en-nu leven ipv in het verleden of in je gedachten en zorgen

  • Vertrouwen krijgen in jezelf en anderen, en in de toekomst

  • Op een gezonde manier omgaan met je emoties

  • Voor jezelf zorgen en goede grenzen aangeven naar anderen

  • Goede relaties met anderen kunnen opbouwen

  • Een leven leiden dat past bij wie je bent en waar je je goed bij voelt

In 6 à 12 maanden leer je:

  • Welke impact je ervaringen hebben op je gedachten, gevoelens, gedrag en lichaam

  • Het ontwikkelen van goede manieren om om te gaan met jezelf (zelfzorg), anderen (grenzen trekken), en met je emoties en je gedachten

  • Hoe je kan zien wanneer je verleden een rol speelt in je huidige reacties, en hoe je hiermee kan omgaan

  • Je verleden verwerken, zodat je op een gezonde manier kan omgaan met de uitdagingen van het heden en de toekomst

  • Positieve stappen zetten in de richting van een leven dat bij jou past

Meld je aan

 

bottom of page